Використання вітчизняними університетами соціальних мереж у PR-комунікаціях


  • A. Bakhmetieva Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0002-2361-1483
Ключові слова: соціальні мережі, офіційний акаунт ЗВО, Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, комунікативна практика університетів, PR-відділ, комунікативна стратегія

Анотація

Розглянуто закордонні, переважно американські та європейські, практики використання соціальних мереж у комунікативній діяльності університетів та вивчено досвід вітчизняних закладів вищої освіти (ЗВО). Визначено, що прагнення українських університетів здійснювати активну діяльність у соціальних медіа цілком корелюється із тенденціями PR-активності європейських та американських університетів. Також означено основні проблеми в організації комунікації на сторінках соцмереж, що схожі для закордонних і вітчизняних університетів, але з певною дистанцією в часі. Досліджено офіційні акаунти обраних українських класичних і технічних університетів у соціальних мережах Facebook, YouTube, Twitter, Instagram та проаналізовано статистику цих сторінок. На підставі статистичних даних та методом спостереження визначено, в яких соціальних медіа акаунти університетів активні й перспективні для просування комунікаційної стратегії ЗВО, а які соцмережі втратили популярність у цільових аудиторій. Також здійснено контент-аналіз тематичного наповнення університетських офіційних сторінок у мережі Facebook. Основні статистичні дані наочно представлені в чотирьох таблицях, що дає змогу порівняти PR-активність досліджуваних ЗВО в соціальних медіа. Виявлено основні недоліки у формуванні контенту університетськими PR-відділами та основні тренди в написанні постів у стрічку новин на Facebook. Докладне вивчення комунікативної практики PR-відділів дозволило розробити рекомендації щодо покращення ефективності роботи із просування офіційних акаунтів у соціальних медіа та підвищення активності цільових аудиторій, що стежать за сторінками, поширюють інформацію ЗВО на своїх сторінках, коментують пости. Доведено, що відсутність стратегічного планування комунікативної діяльності в соціальних мережах позначається як на результатах масштабних PR-кампаній, так і на ефективності комунікацій для інформаційної підтримки університетських заходів.

Статистика завантажень статті

Статистика завантажень ще не доступна

Посилання

1. Playle, T. (2011), “How can a university best use social media for internal communications?”, The Guardian, 01 Jul, available at: https://www.theguardian.com/higher-education-network/blog/2011/jun/01/universities-social-media-internal-communications (accessed: 16.09.2018).

2. Pocheptsov, G. (2014), “From Facebook and glamor to Wikileaks: media communications”, Spadshchina, Kyiv.

3. Sorochan, D.V. (2014), “Using the SMM toolkit to promote university’s brand”, Naykovy visnyk of Kherson state university, series Economics sciences, pp. 57–60, available at: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_05/156.pdf (accessed: 16.09.2018).

4. Reuben, R. (2008), “The Use of Social Media in Higher Education for Marketing and Communications: A Guide for Professionals in Higher Education”, available at: https://rachelreuben.com/wp-content/uploads/2008/08/social-media-in-higher-education.pdf (accessed: 16.09.2018)

5. Lavrusik, V. (2015), “10 Ways Universities Share Information Using Social Media”, Mashable, available at: https://mashable.com/2009/07/15/social-media-public-affairs/#fN3O74qjsPqN (accessed: 09.09.2018)

6. Ridley, D. (2018), “How Today’s Colleges and Universities are Using Social Media”, The digital agency Vital, available at: https://vtldesign.com/digital-marketing/social-media/how-todays-colleges-and-universities-are-using-social-media (accessed: 09.09.2018)

7. Osvita.ua (2018), “Consolidated rating of Ukrainian universities”, available at: https://osvita.ua/vnz/rating/51741/ (accessed: 16.09.2018)

8. Osvita.ua (2018), “The best classic universities of Ukrainian”, available at: https://osvita.ua/vnz/rating/25713 (accessed: 16.09.2018)

9. Watcher (2018), “Facebook has 11 million Ukrainians”, available at: http://watcher.com.ua/2018/01/23/u-facebook-vzhe-11-mln-ukrayintsiv/ (accessed: 16.09.2018)

10. Watcher (2018), “Already more than half of the villagers in Ukraine use the Internet”, available at: http://watcher.com.ua/2018/01/17/vzhe-bilshe-polovyny-zhyteliv-sil-v-ukrayini-korystuyutsya-internetom (accessed: 16.09.2018)

11. Merriam-Webster Dictionary (2018), “Social network”, available at: https://www.merriam-webster.com/dictionary/social%20network (accessed: 16.09.2018)

12. Vasiunets, N. (2017), “Russian bots at work: what they are, the wars of Internet trolls”, available at: http://expres.ua/digest/2017/12/12/276013-rosiyski-boty-robotoyu-vony-viyny-internet-troliv (accessed: 16.09.2018)

13. Bakhmetieva, A. (2008), “Using the Internet as a communication channel with modern PR”, Bulletin of the Kyiv International University, KiMU, Kyiv, pp. 33–44.

14. Khatko, A.V., Aleksejeva, A.V. (2015), “Social networks as a modern means of attracting entrants to universities”, Sciences notes of Berdjansk state University, vol. 1, pp. 285–293, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nzbdpufn_2015_1_49 (accessed: 15.09.2018).

15. Tomlinson, V. (2014), “If you are new to social media, where do you start?” Northern light PR & marketing, Available at: http://www.northernlightspr.com/create-social-media-strategy-universities (accessed: 16.09.2018).
Опубліковано
2018-11-16
Як цитувати цю статтю:
Bakhmetieva, A. (2018). Використання вітчизняними університетами соціальних мереж у PR-комунікаціях. Communications and Communicative Technologies, (18), 4-12. https://doi.org/https://doi.org/10.15421/291801