Обґрунтування теорії японських медіа у дискурсі соціальних комуникацій


  • B. Pashchenko Дніпровський національний університет імені О. Гончара https://orcid.org/0000-0002-0830-0409
Ключові слова: японські ЗМІ, соціальні комунікації, прес-клуби, журналістика оживлення, принцип співіснування медіа, індустрія аніме та манги, теорія використання та задоволення

Анотація

Обґрунтувується теорія японських медіа. У роботі проаналізовані соціальні особливості японських ЗМІ у системному взаємозв’язку із певними теоріями соціальних комунікацій. Досліджується, як соціальні передумови співвідносяться с різними типами японських ЗМІ, такими як газети, телебачення, Інтернет, індустрія аніме та манги тощо. У статті аналізується явище прес-клубів, журналістики оживлення у місцевих газетах та принцип співіснування в японських ЗМІ. Також робота включає пристосування теорії використання та задоволення до індустрії медійних розваг. Дослідження показує, що теорія японських медіа тісно пов’язана з історичними та соціальними передумовами.  Наукова робота пропонує системний аналіз медіа-теорій, що можуть бути пристосовані до японської медіа-системи, які обґрунтовані актуальними тенденціями японського ринку та соціальними передумовами. Автор статті також досліджує такі теорії медіа, як теорію нав’язування повістки дня, теорію культивування і теорію глобального села. Кожна з цих теорій має свої власні соціальні особливості в Японії, що відрізняються в залежності від типів медіа. Наприклад, теорія нав’язування повістки дня може бути пристосована до щоденних національних газет Японії, але інші засоби медіа її як правило не використовують. Проте теорія використання та задоволення може бути пристосована не лише до розважальних медіа, а і до японських журналів. Результати роботи можуть бути використані для подальших досліджень японської теорії медіа у вітчизняному та іноземному наукових дискурсах.

Статистика завантажень статті

Статистика завантажень ще не доступна

Біографія автора

Місце роботи автора
аспірант кафедри масової та міжнародної комунікації

Посилання

1. Hayashi, K. (2013), “Japan’s Newspaper Industry: Calm Before the Storm”, available at: http://www.nippon.com/en/ currents/d00097/ (accessed: 21.09.2018).

2. Valaskivi, K. (2007), Mapping Media and Communication Research: Japan, Helsinki, University of Helsinki, 98 p.

3. Pashchenko, B. G., Kyrylova O.V. (2016), “Printed Media in Japan: The Past and Present”, Mass Communications in Global and National Dimesions [Masova komunikatsiia u hlobalnomu ta natsionalnomu vymirakh], pp. 21-25.

4. Pomelova, M. A. (2010), “Peculiarities of Media Institute Functioning in Japanese political process”, The Herald of Bashkiria University [Vestnyk Bashkyrskoho unyversyteta], vol. 15, no 3, pp. 771-775.

5. Rausch, A. S. (2011), “Revitalization Journalism in Rural Japanese Newspapers: A Case Study of the Toonippo Newspaper and Aomori Prefecture”, Journal of International and Advanced Japanese Studies, vol. 3, pp. 1- 14.

6. Gupta, M. (2015), “Emerging issues in Social Responsibility theory of Media”, available at: https://scholarticles.wordpress.com/2015/08/28/mg1/ (accessed: 04.09.2018).

7. McQuail, D. (2010), Mass communication theory, 6th ed., SAGE Publications Ltd., London, 621 p.

8. Fesyun A. (2013), Language of Japanese media, Moscow, National research university High School of Economics, 216 p.

9. Harris, R. J. (2008), A Cognitive psychology of mass communication, London, Lawrence Erlbaum Associates, Inc, 475 p.

10. Özgüzer, S. (2003), Interactive Manga: A Prototype for Multi-linear Visual Narrativ, Jacksonville University, Computer Art & Design, USA, 9 p.

11. Galbraith, P. W., Karlin J.J. (2016), Media Convergence in Japan, Kinema Club, 284 p.

12. Whiting, A., Williams, D. (2013), “Why people use social media: a uses and gratifications approach”, Qualitative Market Research: An International Journal, vol. 16, no. 4, pp. 362-369.

13. Pashchenko, B. G. (2017), “Japanese Internet Media: Digital Media and Online Services”, System of National Media in Modern Ukraine: New Vision [Systema natsionalnykh ZMK u suchasnii Ukraini: nova viziia], pp.16-17.

14. Kizuna, Ai (2018), “A.I.Channel” [YouTube], available at: https://www.youtube.com/channel/UC4YaOt1yT-ZeyB0OmxHgolA/featured (accessed 04 September 2018).

15. McLuhan, M. (1962), The Gutenberg Galaxy “When Change Becomes the Fate of Man”, Toronto, 293 p.
Опубліковано
2018-11-19
Як цитувати цю статтю:
Pashchenko, B. (2018). Обґрунтування теорії японських медіа у дискурсі соціальних комуникацій. Communications and Communicative Technologies, (18), 68-72. https://doi.org/https://doi.org/10.15421/291809