Офіційні веб-сайти університетів: пошук балансу між суспільними і приватними цілями


  • A. Bakhmetieva Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара http://orcid.org/0000-0002-2361-1483
Ключові слова: веб-сайт ЗВО; офіційні акаунти; репутаційний капітал; вербальний контент; візуалізація інформації

Анотація

Дану розвідку присвячено вивченню практик вітчизняних закладів вищої освіти (ЗВО) у представленні на веб-сайтах основних інформаційних блоків, що формують загальне уявлення про виш, його історію, місію, цінності та презентують освітні, наукові та інші можливості для майбутнього студента. Констатуючи виключну залежність фінансової стабільності українських університетів від обсягів набору студентів, у цьому дослідженні доведено, що вербальний та візуальний контент сайтів не акцентує увагу на основних мотиваторах для вступників, на яких наголошують соціологічні дослідження. Незважаючи на прагматизм сучасної молоді та домінування утилітарних запитів від суспільства щодо кінцевих результатів вищої освіти, згідно з соціологічними опитуваннями, зберігається й попит на гарну репутацію і престиж ЗВО, його високий рейтинг. У ході дослідження визначено, наскільки корелюються основні вітчизняні рейтинги університетів із результатами вибору абітурієнтів (зібрані дані за 2018 р.).Зіставлення даних Google Аналітики університетських веб-сайтів та статистики офіційних акаунтів у соціальних мережах протягом абітурієнтської кампанії свідчить, що саме сайти є основним джерелом інформації для вступників при виборі пріоритетного фаху та університету. Емпіричний матеріал для аналізу контенту збирався на офіційних веб-сайтах десяти найпопулярніших у вступників ЗВО України. Проаналізовано інформаційні блоки, які представляють історію, об’єктивні характеристики університетів, місію, рейтинги, кар’єрні можливості, особистісний розвиток і самореалізацію. Також розглянуто приклади візуалізації інформації на сайтах, здебільшого фотографії, в тому числі й панорамні. Для кожного інформаційного блоку запропоновано такі способи подання контенту, які зроблять його цікавим і легким для сприйняття молодою людиною, підсилять мотиваційні акценти, дозволять майбутньому студентові побачити себе в центрі освітнього простору.

Статистика завантажень статті

Статистика завантажень ще не доступна

Біографія автора

Місце роботи автора
Кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, доцент кафедри масової та міжнародної комунікації

Посилання

1. Labaree, D. (1997) “Public Goods, Private Goods: The American Struggle over Educational Goals”, American Educational Research Journal, 34(1), pp. 39–81. doi: 10.2307/1163342.

2. McDonough, K. (1995) “The importance of examples for moral education: An Aristotelian perspective”, Studies in Philosophy and Education, 14(1), pp. 7–103. doi: 10.1007/BF01075185.

3. McDonough, K., Feinberg, W. (eds.) (2003). Citizenship and education in liberal-democratic societies: Teaching for cosmopolitan values and collective identities. New York: Oxford University Press. doi: 10.1093/0199253668.001.0001.

4. Saichaie, K. & Morphew, C. (2014) “What College and University Websites Reveal About the Purposes of Higher Education”, The Journal of Higher Education, 85(4), pp. 499–530. doi: 10.1353/jhe.2014.0024.

5. Morphew, C. (2009) “Conceptualizing Change in the Institutional Diversity of U.S. Colleges and Universities”, The Journal of Higher Education, 80(3), pp. 499-530. doi: 10.1080/00221546.2009.11779012.

6. Foroudi, P., Yu, Q., Gupta, S. & Foroudi, M. (2018) “Enhancing university brand image and reputation through customer value co-creation behaviour”, Technological Forecasting & Social Change, 138, pp. 218–227. doi: 10.1016/j.techfore.2018.09.006.

7. Osvita.ua (2019) “Admission. ОСВІТА.UA: Credited to the budget”. Available at: http://osvita.ua/vnz/rating/vstup-osvita/59047/ (Accessed: 26 August 2019).

8. Bourdieu, P. (1986) “The Forms of Capital”, Readings in Economic Sociology, pp. 280–291. doi: 10.1002/9780470755679.ch15.

9. The Times Higher Education (2017) “World University Rankings 2018 methodology”. Aug. 29. Available at: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/methodology-world-university-rankings-2018 (Accessed: 15 August 2019).

10. Osvita.ua (2019) “University Rankings. OSVITA.UA”. Available at: http://osvita.ua/vnz/rating/51741/ (Accessed: 20 August 2019).

11. Lynovytsʹka, O. (2019) “Rankings of Institytions of Higher Education "Top-200 Ukraine"”. Center of the national project CA “Evroosvita”. Available at: http://www.euroosvita.net/ index.php/?category=1&id=6091 (Accessed: 26 August 2019).

12. Orobets’ Lesia (2011) Livejournal. Available at: https://lesyaorobets.livejournal.com/81456.html (Accessed: 15 August 2019).

13. Forbs (n.d.) “The Top-20 Most Reputable Universities”. Available at: https://www.forbes.com/pictures/efkk45gkfe/the-worlds-most-reputable-universities/#4379d76a65fa (Accessed: 20 August 2019).

14. Rubin, E. (2019) “Saving High School. What to do with Universities?”, Novoje vremia strany, Aug. 30. Available at: https://nv.ua/opinion/ucheba-za-granicey-i-v-ukraine-novosti-ukrainy-50039865.html (Accessed: 26 August 2019).

15. Taras Shevchenko National University of Kyiv (2017) “The budget of Taras Shevchenko National University of Kyiv”. Available at: http://www.univ.kiev.ua/pdfs/official/ Koshtorys2017.pdf (Accessed: 20 August 2019).

16. The Ivan Franko Lviv National University (n.d.) “The budget of the Ivan Franko Lviv National University”. Available at: http://www.lnu.edu.ua/about/university-today-and-tomorrow/ documents/financial-information/reports/ (Accessed: 20 August 2019).

17. Volosevich, I., Herasimchuk, S. & Kostuchenko, T. (2015) Ukrainian youth population – 2015. Kyiv: GFK Ukraine.

18. Krivoshein, V. V. (ed.) (2018) Students of Oles’ Honchar Dnipro National University in sociological mirror. Dnipro: Accent PP.

19. Treiman, D. J. (1997) Occupational Prestige in Comparative Perspective. New York: Academic Press.

20. Minsky, C. (2016) “What impact does university reputation have on students?”, Times Higher Education. May 4. Available at: https://www.timeshighereducation.com/student/ news/what-impact-does-university-reputation-have-students (Accessed: 15 August 2019).

21. Bakhmetieva, A. (2018) “PR-activity of Ukrainian universities in social networks”, Communications and Communicative Technologies, 18, pp. 4–12. doi: 10.15421/291801.
Опубліковано
2020-02-20
Як цитувати цю статтю:
Bakhmetieva, A. (2020). Офіційні веб-сайти університетів: пошук балансу між суспільними і приватними цілями. Communications and Communicative Technologies, (20), 5-12. https://doi.org/https://doi.org/10.15421/292001