Урбаністичні медіапрактики: європейський та український досвід


  • L. Тemchenko Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0002-7072-013X
Ключові слова: гіперлокальна журналістика; локальна журналістика; урбаністична журналістика; урбаністична комунікація, міська ідентичність

Анотація

У науковій розвідці досліджено світові теоретичні та практичні підходи до розвитку урбаністичної журналістики та розглянуто практичні аспекти функціонування цього напрямку в медіагалузі. Унаочнено практичний досвід західних колег стосовно створення урбаністичного контенту, проаналізовано приклади успішної реалізації локальних та гіперлокальних проєктів, які мають на меті як виробництво якісного інформаційного продукту, так і вирішення важливих соціальних проблем місцевих спільнот. Зазначено, що сьогодні урбаністична журналістика перетворилася на світовий тренд. Висвітлення проблем формування та функціонування міського простору набуває все більшої популярності, а це, у свою чергу, спонукає медіафахівців до створення унікальних проєктів, як-от проєкт «Міста». Європейський досвід продукування урбаністичного контенту на різних медійних платформах є корисним для української журналістики. Українські урбаністичні ресурси, як і європейські, переважно функціонують в онлайн-просторі, що зумовлено рядом економічних та технологічних факторів. Відзначено, що сучасні комунікаційні технології збагачують сприйняття урбаністичного дискурсу. Міські веб-сайти виконують функцію «мінімізації» офіційного порядку денного, виступають певними «дослідниками» міста та «путівниками» у різних сферах міського життя. У роботі представлено тематичний спектр сайтів «Міста», «Хмарочос», We Love Brussels, The Village Україна, колективного блогу «Приватна урбаністика» (журнал «Український тиждень»), проаналізовано стратегії контентотворення. Звернено увагу на тематичну варіативність сайтів, що відбиває різноаспектність міського життя. Медіаосвоєння міста зреалізовано в урбаністичній ініціативі видання «Український тиждень». Блог «Приватна урбаністика» містить переважно аматорські матеріали, у яких відбито авторські рефлексії з приводу життя в мегаполісах і периферійних містах. Такі журналістські проєкти сприяють створенню урбаністичного дискурсу та формуванню на його засадах міської ідентичності.

Статистика завантажень статті

Статистика завантажень ще не доступна

Біографія автора

Місце роботи автора
Кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри масової та міжнародної комунікації

Посилання

1. Lucka, D. (2018) “How to build a community. New Urbanism and its critics”, Urban Development Issues, 59, pp. 17–26. doi: 10.2478/udi-2018-0025.

2. Leupold, A., Klinger, U. & Jarren, O. (2016) “Imagining the City. How local Journalism Depicts Social Cohesion”, Journalism Studies, 19, pp. 960–982. doi: 10.1080/1461670X. 2016.1245111.

3. Kramp, L. (2018) “Journalism in a deeply mediatized city. A locative approach to urban reporting”, in: Current Perspectives on Communication and Media Research, pp. 177–201. Bremen: edition lumière. Available at: https://www.researchgate.net/ publication/326415999 (Accessed: 12 December 2019).

4. Hujanen, J., Lehtisaari K., Lindén, C. G. & Grönlund, M., (2019), Hyperlocal Media in the Nordic Region, Nordicom Review, 40, pp. 3–13. doi: https://doi.org/10.2478/nor-2019-0024.

5. Tenor, C. (2018) “Hyperlocal News and Media Accountability”, Digital Journalism, 6(8), рр. 1064-1077. doi: 10.1080/21670811.2018.1503059.

6. Hess, K. & Waller, L. (2020) Hyperlocal Journalism, in Vos T.P., Hanusch F., Dimitrakopoulou D., Geertsema-Sligh M. and Sehl A. (eds.) The International Encyclopedia of Journalism Studies. doi: 10.1002/9781118841570.iejs0136.

7. Volkenand, S. (2018) “Closing the gap between journalists and communities. A conversation with journalists Henning Bulka and Sophie Casals about opportunities and challenges of hyperlocal journalism”. Available at: https://medium.com/we-are-the-european-journalism-centre/closing-the-gap-between-journalists-and-communities-f174dde2a7b7 (Accessed: 12 December 2019).

8. Radcliffe, D. (2015) “5 predictions for hyperlocal media in 2015”. Journalism.co.uk. Available at: https://www.journalism.co.uk/newscommentary/5-predictions-for-hyperlocalmedia-in-2015/s6/a564060/ (Accessed: 12 December 2019).

9. Romandach, A. (2016) “Peter Frohm Jacobsen: Hyperlocal media can be a sustainable business”. Available at: https://drgbl.platfor.ma/piter-from-yakobsen/ (Accessed: 12 December 2019).

10. Nesteryak, Yu. M. (2014) “Hyperlocal media: perspectives for Ukraine”, Scientific notes of the Institute of Journalism, 56, рр. 130–134. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzizh _2014_56_27 (Accessed: 12 December 2019).

11. Verboviy, R. (2015) “Hyperlocalne Media as a Variety of VMS: Visualization, Functions, Species Characteristics. Power and Regioni”. Humanities of science, 2(41), рр. 73–77.

12. Rudchenko, A. (2016) “Journalist for services in the city. Urban context of Ukrainian journalism”. Available at: https://www.academia.edu/31390895/Журналіст_на_службі_в_міста._Урбаністичний_контекст_української_журналістики.pdf (Accessed: 12 December 2019).

13. German, O. (2014) “The success of hyperlocal media: The Spanish experience”. Available at: https://ua.ejo-online.eu/1750 (Accessed: 12 December 2019).

14. Butyrina, M. (2019) “Journalism as a synergistic object”, Communications and Communicative Technologies, 19, рр. 13–18. doi: 10.15421/291902.

15. Michael, C. (2019) “The do’s and don’ts of urban journalism. Tips from the editor of Guardian Cities”. Available at: https://urbact.eu/dos-donts-urban-journalism-tips-guardian-cities (Accessed: 12 December 2019).

16. Michael, Ch. (2019) “The inside story of Guardian Cities: a new kind of journalism”. Available at: https://www.theguardian.com/membership/2019/aug/27/the-inside-story-of-guardian-cities-a-new-kind-of-journalism (Accessed: 12 December 2019).

17. Michael, Ch. (2019) “Divided Cities: inside the new documentary series from Guardian Cities”. Available at: https://www.theguardian.com/cities/2019/nov/06/divided-cities-inside-the-new-documentary-series-from-guardian-cities (Accessed: 12 December 2019).

18. We love Brussels (2017) “Urban journalism & city storytelling”. Available at: https://welovebrussels.org/2017/02/ urban-journalism-city-storytelling-brussels (Accessed: 12 December 2019).
Опубліковано
2020-02-20
Як цитувати цю статтю:
ТemchenkoL. (2020). Урбаністичні медіапрактики: європейський та український досвід. Communications and Communicative Technologies, (20), 80-87. https://doi.org/10.15421/292012