Жанрова палітра публіцистичних матеріалів на літературну тематику


  • V. Khmil-Chupryna Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського https://orcid.org/0000-0002-2466-5352
Ключові слова: жанр; ЗМК; публіцистичний матеріал; літературна тематика; популяризація читання; опосередкована реклама книжкових видань

Анотація

У статті висвітлено і проаналізовано форми опосередкованої реклами та промоції художньої літератури у ЗМК, до яких віднесено публіцистичні матеріали на літературну тематику. Розглянуто та охарактеризовано жанри репортажу, звіту, біографічного або портретного нарису, есе та блогу, зокрема відео- і фотоблогу. Визначено їх потенціал у популяризації читання та промоції літератури. Простежено жанрові трансформації публіцистичних матеріалів на літературну тематику, досліджено виникнення нових жанрів опосередкованої реклами, зокрема букстаграму. Метою статті є дослідження жанрової палітри публіцистичних матеріалів на літературну тематику та визначення їх ролі у промоції книжкової продукції та популяризації читання. На основі аналізу сучасної вітчизняної та зарубіжної наукової літератури з проблем читання доведено, що популяризація читання на сучасному етапі передбачає широке використання новітніх інформаційних технологій і впровадження нових форм і методів промоції книги. Також актуалізовано продуктивність засобів опосередкованого впливу на аудиторію, спрямованих на підвищення статусу читання як соціально-культурного інституту, формування позитивного іміджу людини, яка читає. Доведено потенціал ЗМК у популяризації читання і налагодженні ефективної комунікації між різноманітними соціальними інститутами, що беруть участь у цьому процесі. Наукова новизна розвідки полягає у комплексному дослідженні журналістських жанрів, що використовуються для висвітлення літературної тематики. Матеріалом дослідження стали сучасні публіцистичні матеріали літературної тематики українських інтернет-ЗМК. Результати дослідження можуть доповнити навчальні курси «Масова комунікація та інформація», «Журналістика», «Теорія соціальних комунікацій», «Теорія і практика видавничої справи», «Книжкові видання», а також бути задіяні для оптимізації роботи мережевих видань.

Статистика завантажень статті

Статистика завантажень ще не доступна

Біографія автора

Місце роботи автора
Викладач кафедри філології та видавничої справи

Посилання

1. Guthrie, J. T., Wigfield, A., Hoa, A. L. W. & Tonks, S. M. (2007) “Reading motivation and reading comprehension growth in the later elementary years”, Contemporary Educational Psychology, 32, pp. 282–313. doi: 10.1016/j.cedpsych.2006.05.004.

2. Takaloo, N. M. & Ahmadi, M. R. (2017) “The Effect of Learners’ Motivation on Their Reading Comprehension Skill: A Literature Review”, International Journal of Research in English Education, 2, pp. 10–21. doi: 10.18869/acadpub.ijree.2.3.10.

3. Antonik, O.V. & Zholdak, O.O. (2014) “Book competitions as a means of increasing demand for books”, Printing and publishing, 3(67), pp. 73–81.

4. Yezhizhanska, T. S. (2017) “PR-communications of publishing houses as an object of scientific reception”, Integrated Communications, 3, pp. 35–43. doi: 10.28925/2524-2644.2017.3.6.

5. Kiryanova, O. L. (2017) “Social communications in author-publisher-reader system by means of trending media innovations”, Technology and Technique of Printing, 2(56), pp. 119–124. doI: 10.20535/2077-7264.2(56).2017.116270.

6. Peresadko, G. & Pidlisna, O. (2019) “Trends of Digital Promotion”, Journalism and Advertising: Vectors of Interaction: Proceedings of Int. Science and Practice Conf., Kyiv Trading and Econ. National Univ., Ukraine, pp. 33–34. doi: 10.31617/k.knute.2019-03-19.09.

7. Gubik, S. V., Shakirova, E. R. & Ishakova, O. S. (2018) “Information genres of magazine production”, in: Philological Sciences. Questions of theory and practice, no. 9, part 1. Tambov: Gramota, pp. 78–81. doi: 10.30853/filnauki.2018-9-1.17.

8. Lavrysh, Yu. (2018) “Genre of palette of new media: specificity and creativity”, Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, 44, pp. 239–245. doi: 10.30970/vjo.2018.44.9374.

9. Leshko, U. (2018) “Typology of genres of online journalism: theoretical aspects”, Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, 44, pp. 246–252. doi: 10.30970/vjo.2018.44.9375.

10. Fayvishenko, D. (2019) “Media Content: Information Visualization”, Journalism and Advertising: Vectors of Interaction: Proceedings of Int. Science and Practice Conf., Kyiv, pp. 19–22. doi: 10.31617/k.knute.2019-03-19.03..

11. Domingo, D. & Heinonen, A. (2008) “Weblogs and Journalism: A Typology to Explore the Blurring Boundaries”, Nordicom Review, 29, pp. 3–15. doi: 10.1515/nor-2017-0159.

12. Vasilyeva, A.S. (2017) “Blogs as a New Media in Ukraine”, Young scientist, 12 (52), pp. 119–122.

13. Kirillov, A. G. (2017) “Transformation of the blog genre in instant messaging programs”, Genres of speech, 2(16), pp. 260–267. doi: 10.18500/2311-0740-2017-2-16-260-267.

14. Maksimova, T. O. (2017) “Blog in Internet communication: structure, functions, literary potential”, Bulletin of Cherepovets State University, no. 1, pp. 124–131. doI: 10.23859/1994-0637-2017-1-76-18.

15. Varich, M.V. (2013) “Genre-style features of the report on the pages of modern periodicals”, Bulletin of Kharkiv V.N. Karazin National University. Series: Social Communications, 5(1074), pp. 32–35. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhISK_ 2013_1074_5_10 (Accessed: 28 November 2019).

16. Golovko, H. (2018) “Specificity of the journalist’s work during the preparation of a literary report”, Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, 43, pp. 118–124. doi: 10.30970/vjo.2018.43.8335.

17. Ivashchuk, A. (2019) “Transformation of the feature genre in new media”, Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, 46, pp. 297–303. doi: 10.30970/vjo.2019.46.10066.

18. Nabiieva, N. (2016) “Portrait genre in documentary television films: theoretical and aesthetic requirements”, Synopsis: text, context, media, 3(15). doi: 10.28925/2311-259x.2016(3)1014.

19. Shevchenko, T. (2017) “Essay: in Search of National (Self) Identification”, Problems of Contemporary Literary Studies, 25, pp. 79–92. doi: 10.18524/2312-6809.2017.25.128017.

20. Savenkova, O. A. (2018) “Bookstagrams as a New Type of Book Blogging”, Language. Text. Book: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Yekaterinburg: Ural Federal University, pp. 95–97
Опубліковано
2020-02-20
Як цитувати цю статтю:
Khmil-Chupryna, V. (2020). Жанрова палітра публіцистичних матеріалів на літературну тематику. Communications and Communicative Technologies, (20), 94-99. https://doi.org/https://doi.org/10.15421/292014