Facebook-сторінки латвійських порталів новин: ефективність використання функціоналу


Ключові слова: функціонал соціальної мережі; сторінка Facebook; контент; Delfi.lv; Apollo.lv; TVNET.lv

Анотація

Facebook вже давно розглядає ЗМІ як партнерів, а тому створює різний інструментарій для роботи з їх аудиторією. В свою чергу, медійні компанії та контент-провайдери використовують Facebook не тільки для збільшення трафіку, але й для того, щоб якнайкраще зрозуміти своїх користувачів. У даному дослідженні порівнюються сторінки трьох провідних новинних порталів Латвії (Delfi.lv, Apollo.lv та TVNET.lv) з метою їх дослідження щодо ефективності використання всіх можливостей, які надає функціонал соціальної мережі. Застосовуючи конверсаційний аналіз для побудови типової комунікативної моделі та враховуючи характерні особливості соцмережі, встановлено, що тип контенту істотно впливає на дії користувача. Виявлено, що функціонал соцмережі має характерні особливості, серед яких комунікаційна та розважальна складова, а також соціалізація та самопрезентація. З метою отримання кількісних показників, необхідних для моделювання, був використаний веб-сервіс аналітики контенту соціальних мереж: для аналізу глибини занурення, частоти відвідання і з метою зіставлення Facebook-сторінок, були застосовані метрики ER, LR, TR.  Отримані результати свідчать про низький рівень поведінки користувачів на сторінках досліджуваних порталів в Facebook. Рівномірний розподіл уваги відвідувачів між фото, текстом та гіперпосиланнями не дозволяє виявити пріоритетні формати. Встановлено, що сторінки в Facebook новинних онлайн-ресурсів – це, скоріш за все, непріоритетна медіаактивність, задача якої забезпечити присутність ресурсів у системі соціальних медіа та підвищити інтенсивність інформаційних обмінів. Дослідження свідчить, що системна робота з комплексного представництва новинних латвійських порталів Delfi, TVNet та Apollo в Facebook не ведеться. Редакції не адаптують публікації під специфіку соціальної мережі, не форматують контент, а займаються здебільшого популяризацією посилань, які ведуть на офіційний медіапортал. Загальна відсутність системи хештегів говорить про мінімальну оптимізацію контенту редакції під соціальну мережу Facebook.

Статистика завантажень статті

Статистика завантажень ще не доступна

Біографія автора

Місце роботи автора
Лектор Вищої школи бізнесу, мистецтва та технологій «RISEBA»

Посилання

1. Shulga, М. (2010) “The system of social media in the process of integration into marketing communications”. July 7. Available at: http://naub.org.ua/?p=1245 (Accessed: 20 December 2019).

2. Garton, L., Haythornthwaite, С., & Wellman, B. (1997) “Studying Online Social Networks”, Journal of Computer-Mediated Communication, 3(1). doi: 10.1111/j.1083-6101.1997.tb00062.x.

3. Hjorth, L., & Hinton, S. (2019) Understanding social media. 2nd edn. London: SAGE Publications Limited.

4. Kapoor, K.K., Tamilmani, K., Rana, N.P. et al. (2018) “Advances in Social Media Research: Past, Present and Future”, Information Systems Frontiers, 20, pp. 531–558. doi: 10.1007/s10796-017-9810-y.

5. Clark, J.L., Algoe, S.B. & Green M.C. (2017) “Social Network Sites and Well-Being: The Role of Social Connection”, Current Directions in Psychological Science, 27(1), pp. 32–37. doi: 10.1177/0963721417730833.

6. Arampatzi, E., Burger, M.J. & Novik, N. (2018) “Social Network Sites, Individual Social Capital and Happiness”, Journal of Happiness Studies, 19, pp. 99–122. doi: 10.1007/s10902-016-9808-z.

7. Moqbel, M., & Kock, N. (2018) “Unveiling the dark side of social networking sites: Personal and work-related consequences of social networking site addiction”, Information & Management, 55(1), pp. 109–119. doi: 10.1016/ j.im.2017.05.001.

8. McCain, J. L., & Campbell, W. K. (2018) “Narcissism and social media use: A meta-analytic review”, Psychology of Popular Media Culture, 7(3), pp. 308–327. doi: 10.1037/ppm0000137.

9. Leung C.K., Jiang F., Poon T.W., & Crevier P.É. (2018) “Big Data Analytics of Social Network Data: Who Cares Most About You on Facebook?”, in: M. Moshirpour, B. Far, & R. Alhajj (eds.), Highlighting the Importance of Big Data Management and Analysis for Various Applications. Studies in Big Data, 27. Springer, Cham.

10. Zhang, D. (2018) “Big Data Security and Privacy Protection”, 8th International Conference on Management and Computer Science (ICMCS 2018). doi: 10.2991/icmcs-18.2018.56.

11. Zhang, Z., & Gupta, B. B. (2018) “Social media security and trustworthiness: overview and new direction”, Future Generation Computer Systems, 86, pp. 914–925. doi: 10.1016/j.future.2016.10.007.

12. Shevchuk, R. & Pastukh, Y. (2019) “Improve the Security of Social Media Accounts”, 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT), Ceske Budejovice, Czech Republic, pp. 439–442. doi: 10.1109/ACITT.2019.8779963.

13. Clint Watts, C. (2018) Messing with the Enemy: Surviving in a Social Media World of Hackers, Terrorists, Russians, and Fake News. Harper Business.

14. Dahl, S. (2018) Social Media Marketing: Theories and Applications. London: SEGA.

15. Macarthy, A. (2018) 500 Social Media Marketing Tips: Essential Advice, Hints and Strategy for Business Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, YouTube, Instagram, LinkedIn, and More! North Charleston, SC, USA: CreateSpace Independent Publishing Platform.

16. Campbell, R., Martin, Ch., & Fabos, B. (2018) Media Essentials: A Brief Introduction. Boston: Faculty Book Gallery.

17. Carlson, M. (2018) “Facebook in the News”, Digital Journalism, 6(1), pр.4–20. doi: 10.1080/21670811.2017.1298044.

18. Kalsnes, B. & Larsson, A.O. (2018) “Understanding News Sharing Across Social Media”, Journalism Studies, 19(11), pp. 1669–1688. doi: 10.1080/1461670X.2017.1297686.

19. Cui, R., Gallino, S., Moreno, A., & Zhang, D.J. (2018) “The Operational Value of Social Media Information”, Production and Operations Management Society, 27(10), pp. 1749–1769. doi: 10.1111/poms.12707.

20. Similarweb (2020) “facebook.com”. Available at: https://www.similarweb.com/website/facebook.com#social (Accessed: 20 December 2019).

21. Research and publication database (2017) “Study of media literacy in Latvian population”. Available at: http://petijumi.mk.gov.lv/sites/default/files/file/Latvijas_iedziv_medijpratiba_Anotacija.pdf (Accessed: 20 December 2019).

22. Popsres (2017) “Engagement rate: how to correctly calculate the engagement rate in social networks”. Available at: https://popsters.ru/blog (Accessed: 20 Decemder 2019).

23. Onishchenko, O.S., Gorovy, V.M., Popik, V.I. et al (2013) Social networks as a factor of civil society development: [monograph], Kyiv: NASU, Vernadsky National Library of Ukraine.

24. Muntinga, D. G., Moorman, M., & Smit, E. G. (2011) “Introducing COBRAs: Exploring motivations for brand-related social media use”, International Journal of Advertising, 30(1), pp. 13–46. doi: 10.2501/ija-30-1-013-046.

25. Newswhip (2018) “Likes vs comments on Facebook: What’s the difference?”. Available at: https://www.newswhip.com/2018/02/likes-comments-facebook/ (Accessed: 10 January 2020).

26. Larsson, A. O. (2017) “The News User on Social Media”, Journalism Studies, 19(15), pp. 1–18. doi: 10.1080/1461670x.2017.1332957.

27. Larsson, A. O. (2016) “I Shared the News Today, oh Boy”, Journalism Studies, 19(1), pp. 43–61. doi: 10.1080/1461670x.2016.1154797.

28. Bastos, M. T. (2014) “Shares, Pins, and Tweets”, Journalism Studies, 16(3), pp. 305–325. doi: 10.1080/1461670x.2014.891857.

29. Delfi (2020) Informācija. Available at: https://www.facebook.com/pg/Delfi.lv/about/?ref=page_internal (Accessed: 20 December 2019).

30. Apollo (2020) Informācija. Available at: https://www.facebook.com/pg/Apollo.lv/about/?ref=page_internal (Accessed: 20 December 2019).

31. TVNET (2020) Informācija. Available at: https://www.facebook.com/pg/tvnet.lv/about/?ref=page_internal (Accessed: 20 December 2019).
Опубліковано
2020-02-20
Як цитувати цю статтю:
Fedorova, O. (2020). Facebook-сторінки латвійських порталів новин: ефективність використання функціоналу. Communications and Communicative Technologies, (20), 88-93. https://doi.org/https://doi.org/10.15421/292013