Маркетингова комунікація в пострекламну епоху та українська практика


  • M. Demchenko Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0002-6219-2250
Ключові слова: маркетинг, комунікація, споживач, digital-технології, соціальні мережі, нейромаркетинг, сторіноміка

Анотація

Розвиток цифрових технологій та Інтернету, особливо мобільного, вимагає зміни підходу до маркетингової комунікації. Традиційні канали й форми комунікації вже не такі ефективні, як раніше. Вони поступово втрачають авторитет і увагу аудиторії. Це зумовлено не тільки появою альтернативних джерел інформації, але й стрімким розвитком горизонтальних зв’язків і взаємопов’язаності завдяки соціальним мережам, що зруйнувало авторитет брендів на користь кола спілкування кожного споживача. Тепер він більше довіряє друзям, родичам або блогерам. Змінився також характер комунікації, вона більше не одностороння. Новий формат спілкування передбачає співробітництво й обмін, під час якого споживач очікує отримати дружню пораду, рекомендацію чи допомогу у вирішенні проблеми, яка його турбує особисто, або просто розважитися. Він прагне індивідуального ставлення до себе та можливості змінюватися за допомогою бренда. Все це вимагає перегляду підходів до маркетингової комунікації, що полягає не тільки у використанні цифрових технологій і даних, але й у зміні концепції взаємин бренда і споживача. У статті розглянуто новий підхід у сучасній маркетинговій комунікації та його реалізація в українській практиці.

Статистика завантажень статті

Статистика завантажень ще не доступна

Біографія автора

Місце роботи автора
кандидат політичних наук, доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю

Посилання

Arieli, D. (2018). Peredbachuvana irazionalnist [Predictable Irrationality]. Vidavnitstvo Starogo Leva (in Ukrainian).

Barden, P. (2014). Vzlom marketinga: Nauka o tom, pochemy mi pokupaem [Hacking Marketing: The science of why we buy]. Mann, Ivanov i Ferber (in Russian).

Berher, J. (2016). Zarazlyvyi [Contagious]. Nash Format (in Ukrainian).

Dlihach, A. (2018). Pro viinu brendiv za formuvannia kultur [About the war of brands for the formation of cultures]. Trademaster. https://trademaster.ua/marketing_i_ prodazhi/312826?utm (in Ukrainian).

Eial, N. (2017). Na hachku. Yak stvoriti product, sho chiplyae [On the hook. How to create a sticky product]. Nash Format (in Ukrainian).

Godin, S. (2014). Fioletovaya korova. Sdelayte svoy biznes vidaushimsya! [Purple cow. Make your business outstanding!]. Mann, Ivanov i Ferber (in Russian).

Helligen, B. (2020). Vkhidnyi marketynh: Pryvabliuite, zaluchaite i raduite onlain [Inbound Marketing: Attract, attract and rejoice online]. Ranok (in Ukrainian)

Kahneman, D. (2020). Dumay medleno… reshay bistro [Thinking, fast and slow]. Fors (in Russian).

Kim, W. Chan, Moborn, R. (2019). Stratehiia blakytnoho okeanu. Yak stvoryty bezkhmarnyi rynkovyi prostir i pozbutysia konkurentsii [Strategy of the blue ocean. How to create a cloudless market space and get rid of competition]. Klub Simeynogo dozvillya (in Ukrainian).

Kingsnort, S. (2019). Strategiya zifrovogo marketinga. Integrirovaniy podhod k onlayn-marketingu [Digital marketing strategy. An integrated approach to online marketing]. Olimp-Bisnes (in Russian).

Kotler, F. (2010). Lateralniy marketing: tehnologiya poiska revoluzionih idey [Lateral marketing: technology for finding revolutionary ideas]. Alpina Publisher (in Russian).

Kotler, F. (2019). Marketynh 4.0. vid tradytsiinoho do tsyfrovoho [Marketing 4.0. from traditional to digital]. KM-BOOKS group (in Ukrainian).

Lewis, D. (2015). Neyromarketing v deystvii. Kak proniknut v mozg pokupatelya [Neuromarketing in action. How to get into the buyer’s brain]. Mann, Ivanov i Ferber (in Russian).

Mackie, R. (2019). Storinomika: marketynh u postreklamnu epokhu [Storinomics: marketing in the post-advertising era]. Vivat (in Ukrainian).

Makki, R. (2018). Istoriya na million dollarov. Master-klass dlya szenaristov, pisateley I ne tolko [A story for a million dollars. Master class for screenwriters, writers and more]. Alpina Publisher (in Russian).

Pain, D., Hilmor, D. (2021). Economica vpechatleniy: Kak prevratit pokupku v zachvativaushee deystvie [Economics of impressions: How to turn a purchase into an exciting action]. Vivat (in Ukrainian).

Stelzner, M. (2012). Kontent-marketing. Novie metodi privlecheniya klientov v epohu Interneta [Content Marketing. New methods of attracting customers in the age of the Internet]. Mann, Ivanov i Ferber (in Russian).

Taleb, N. (2017). Chornyi lebid. Pro (ne)imovirne u realnomu ziti [Black Swan. About the (un) probable in real life]. Nash Format (in Ukrainian).

Thaler R. (2016). Novaya povedencheskaya ekonomika. Pochemu ludi narushaut pravila tradizionnoy ekonomiki I kak na etom zarabotat [New behavioral economics. Why do people break the rules of the traditional economy and how to make money on it]. Bombora (in Russian).

Thompson, D. (2018). Hitmeykeri. Nauka populyarnosti v epohu razvlecheniy [Hitmakers. The Science of Popularity in the Age of Entertainment]. Azbuka (in Russian).

Traindl, A. (2007). Neyromarketing: Vizualizaziya emoziy [Neuromarketing: Visualization of emotions]. Alpina Business Books (in Russian).

Trout, D. (2007). Novoe pozizionirovanie. Vse o bisnes-strategii №1 v mire [New positioning. All about business strategies №1 in the world]. Pyter (in Russian)

Trout, D. (2020). Marketinhovi viiny [Marketing Wars]. Ranok
Опубліковано
2021-11-26
Як цитувати цю статтю:
Demchenko, M. (2021). Маркетингова комунікація в пострекламну епоху та українська практика. Communications and Communicative Technologies, (21), 23-32. https://doi.org/https://doi.org/10.15421/292103