Проторекламні комунікації періоду Київської Русі


  • S. Bezchotnikova Маріупольсьский державний унніверситет
Ключові слова: протореклама, знак, символ, семіотичний код, ідентифікація, естетизація, рекламне повідомлення

Анотація

Охарактеризовано особливості проторекламних комунікацій періоду Київської Русі на матеріалі аналізу товарних пломб, написів, знаків ідентифікації, датованих IX–XIII ст. та знайдених на території Давньоруської держави. Розглянуто семіотичні коди і способи естетизації об’єктів, що рекламувалися. Зроблено висновок, що протореклама періоду Київської Русі була експлікована як знаки та знаково-символічні комплекси з певною прагматичною настановою, що формувалися не стільки у глибинних пластах культури, як це прийнято вважати, скільки в контексті соціально-політичних, конфесійних і торговельно-економічних комунікацій зазначеного періоду.

Статистика завантажень статті

Статистика завантажень ще не доступна

Біографія автора

Місце роботи автора
доктор філологічних наук, професор

Посилання

1. Брайчевський М. Ю. Утвердження християнства на Русі. Київ: Наукова думка, 1988. 260 с.



2. Елина Е. А. Семиотика рекламы. Москва: ИТК «Дашков и К», 2008. 136 с.



3. Куза А. В. Малые города Древней Руси. Москва: Наука, 1989. 168 с.



4. Моца А. П., Сыромятников А.К. Княжеские тамги Святослава Игоревича как источник изучения истории древнерусских городов // Древнерусский город (Материалы Всесоюзной археологической конференции) / отв. ред. П.П. Толочко. Київ: Наукова думка, 1984. С. 84–87.



5. Музыкант В. Л. Реклама как социальный институт (возникновение и основные этапы развития): автореф. дис. на соиск. учен. степ. докт. социол. наук (22.00.04). Ин-т соц-полит. исследований. Москва, 1998. 34 с. URL: disserCat http://www.dissercat.com/content/reklama-kak-sotsialnyi-institut-vozniknovenie-i-osnov-etapy-razvitiya#ixzz3jp8K1At1



6. Никитенко Н., Корниенко В. Древнейшие граффити Софии Киевской и время её создания: монография. Киев: ПП Мошак М.І., 2012. 230 с.



7. Олянич А. В. Рекламный дискурс и его конститутивные признаки // Рекламный дискурс и рекламный текст: коллективная монография / науч. ред. Т. Н. Колокольцева. Москва: ФЛИНТА: Наука, 2011. С. 10–27.



8. Орленко В., Орленко Л. Розвиток торгівлі на Русі у період феодальної роздробленості (ХII–ХIV ст.) // Вісник Київського нац. торговельно-економічного ун-ту. 2012. № 2 (82). С. 120–35. Бібліогр.: с. 133–135.



9. Пеняк П.С. Ремесло Київської Русі: структура і організація. Ужгород, 1998, 136 с.



10. Рапацкая Л. А. Русская художественная культура: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. Москва: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2002. 608 с.



11. Ромат Е. В. Реклама: учеб. для вузов. 6-е изд., перераб. и доп. СПб.: Питер, 2003. 560 с.
Як цитувати цю статтю:
Bezchotnikova, S. (1). Проторекламні комунікації періоду Київської Русі. Communications and Communicative Technologies, 24(12), 18-26. Retrieved із https://cct.dp.ua/index.php/journal/article/view/64