Потенціал розвитку основних складових інформаційного суспільства за допомогою медіаосвіти
Ключові слова:
інформаційне суспільство, інформаційна нерівність, медіаосвіта, форми медіаосвіти
Анотація
Запропоновано опис розвитку основних складових інформаційного суспільства в Україні (економічна, політична складова, доступ до інформації) на матеріалі світових рейтингів, статистичних даних та опитувань останніх років. Зроблено висновок, що Україні вдалося зробити помітний крок уперед в розбудові нового суспільноголаду в останні кілька років, однак, незважаючи на це, країна помітно відстає від інших країн світу, а отже, є небезпека опинитися за межами важливих світових процесів (у політиці, економіці, культурі, промисловості тощо). Якщо прогнози щодо розвитку економічної та політичної складової доволі оптимістичні, подолання інформаційної нерівності наразі є важким завданням. Допомогти в його вирішенніможе впровадження медіаосвіти (особливо освіти дорослих та засобами медіа).Статистика завантажень статті
Статистика завантажень ще не доступна
Посилання
1. Електронна демократія. Проект до обговорення. Версія 1.0 / за ред. С. Панцира. Київ : Державне агентство з питань електронного урядування України, 2015. 43 с.
2. Загальні показники розвитку ринку платіжних карток в Україні// Національний банк України. 2015. URL: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=79219.
3. Иванов В. Массовая коммуникация: монография. Киев: Академия украинской прессы, Центр свободной прессы, 2013. 902 с.
4. Інформаційне суспільство в Україні: глобальні виклики та національні можливості: аналіт. доп. / Д. В. Дубов та ін. Київ: НІСД. 2010. 64 с.
5. Колодюк А. Інформаціне суспільство: сучасний стан та перспективи розвитку в Україні : дис. канд. політ. наук : спец. 23.00.03. Київ, 2004. 234 с.
6. Коляденко В. Поняття «інформаційне суспільство» у класичних і сучасних концепціях. URL http:// social-science.com.ua/article/1042.
7. Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція) // MediaSapiens. 2016. URL: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya/.
8. НВ склало рейтинг найпопулярніших українців у соціальних мережах // Новое время. 2015. URL: http://nv.ua/ukr/ukraine/politics/nv-sklalo-rejting-najpopuljarnishihukrajintsiv-
v-sotsialnih.
9. Оноприенко В. Понятие информационной бедности в контексте глобализации// Вісник НАУ. Серія: Філософія. Культурологія. Т. 13. № 1 (2011). С. 19−23.
10. Проникновние Интернета в Украине. URL: watcher.com.ua/2015/06/12/59-ukrayintsiv-korystuyutsya-internetom.
11. Селезньова О. Інформаційне суспільство: сутність, особливості, становлення// Інформація і право. № 3 (9). 2013. С. 91−96.
12. Ситников А., Гундарин М. Победа без победителей. Очерки теории прагматических коммуникаций. Москва: Консалтинговая группа «ИМИДЖ-Контакт», 2003. 256 с.
13. Уебстер Ф. Теории информационного общества / под ред. Е. Л. Вартановой / пер. с англ. Москва : Аспект Пресс, 2004. 400 с.
14. Указ Президента України Про Стратегію сталого розвитку «Україна–2020»/ Стратегія від 12.01.2015 № 5/2015. 2015. URL: zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5/2015.
15. Чи критично громадяни ставляться до медіа? Соцдослідження/ Media Sapiens. – 2016. – URL: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/research/chi_kritichno_gromadyani_stavlyatsya_do_media_sotsdoslidzhennya.
16. Яровая М. Рынок фриланса в Украине, или как украинцы выживают в кризис/ AIN. 2015. URL: http://ain.ua/2015/12/17/621790.
17. Digital diplomacy rating 2016. URL: http://digital.diplomacy.live/.
18. Measuring the Information Society Report 2014. URL: www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Documents/publications/mis2014/MIS2014_without_Annex_4.pdf. та http://www.
itu.int/net4/ITU-D/idi/2015.
19. Networked Readіness Іndex. URL: www3.weforum.org/docs/GITR/2014/ GITR_OverallRanking_2014.pdf4. та reports.weforum.org/global-information-technologyreport-
2015/network-readiness-index.
20. The United Nations E-Government Development Database. URL: https:// publicadministration.un.org/egovkb/Data-Center.
2. Загальні показники розвитку ринку платіжних карток в Україні// Національний банк України. 2015. URL: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=79219.
3. Иванов В. Массовая коммуникация: монография. Киев: Академия украинской прессы, Центр свободной прессы, 2013. 902 с.
4. Інформаційне суспільство в Україні: глобальні виклики та національні можливості: аналіт. доп. / Д. В. Дубов та ін. Київ: НІСД. 2010. 64 с.
5. Колодюк А. Інформаціне суспільство: сучасний стан та перспективи розвитку в Україні : дис. канд. політ. наук : спец. 23.00.03. Київ, 2004. 234 с.
6. Коляденко В. Поняття «інформаційне суспільство» у класичних і сучасних концепціях. URL http:// social-science.com.ua/article/1042.
7. Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція) // MediaSapiens. 2016. URL: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya/.
8. НВ склало рейтинг найпопулярніших українців у соціальних мережах // Новое время. 2015. URL: http://nv.ua/ukr/ukraine/politics/nv-sklalo-rejting-najpopuljarnishihukrajintsiv-
v-sotsialnih.
9. Оноприенко В. Понятие информационной бедности в контексте глобализации// Вісник НАУ. Серія: Філософія. Культурологія. Т. 13. № 1 (2011). С. 19−23.
10. Проникновние Интернета в Украине. URL: watcher.com.ua/2015/06/12/59-ukrayintsiv-korystuyutsya-internetom.
11. Селезньова О. Інформаційне суспільство: сутність, особливості, становлення// Інформація і право. № 3 (9). 2013. С. 91−96.
12. Ситников А., Гундарин М. Победа без победителей. Очерки теории прагматических коммуникаций. Москва: Консалтинговая группа «ИМИДЖ-Контакт», 2003. 256 с.
13. Уебстер Ф. Теории информационного общества / под ред. Е. Л. Вартановой / пер. с англ. Москва : Аспект Пресс, 2004. 400 с.
14. Указ Президента України Про Стратегію сталого розвитку «Україна–2020»/ Стратегія від 12.01.2015 № 5/2015. 2015. URL: zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5/2015.
15. Чи критично громадяни ставляться до медіа? Соцдослідження/ Media Sapiens. – 2016. – URL: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/research/chi_kritichno_gromadyani_stavlyatsya_do_media_sotsdoslidzhennya.
16. Яровая М. Рынок фриланса в Украине, или как украинцы выживают в кризис/ AIN. 2015. URL: http://ain.ua/2015/12/17/621790.
17. Digital diplomacy rating 2016. URL: http://digital.diplomacy.live/.
18. Measuring the Information Society Report 2014. URL: www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Documents/publications/mis2014/MIS2014_without_Annex_4.pdf. та http://www.
itu.int/net4/ITU-D/idi/2015.
19. Networked Readіness Іndex. URL: www3.weforum.org/docs/GITR/2014/ GITR_OverallRanking_2014.pdf4. та reports.weforum.org/global-information-technologyreport-
2015/network-readiness-index.
20. The United Nations E-Government Development Database. URL: https:// publicadministration.un.org/egovkb/Data-Center.
Опубліковано
2016-12-01
Як цитувати цю статтю:
OsiukhinaМ. (2016). Потенціал розвитку основних складових інформаційного суспільства за допомогою медіаосвіти. Communications and Communicative Technologies, 24(12), 120-127. Retrieved із https://cct.dp.ua/index.php/journal/article/view/88